Projektová kancelář (Oddělení projektové kanceláře SPSpOŘ) je zodpovědná za definici metodiky, koordinaci směrňování všech projektů sekce a projektů spolufinancovaných z prostředků EU. Hlavním úkolem projektové kanceláře je administrativní a metodická podpora řízení projektů resp. jejich úspěšné dokončení v očekávané kvalitě, rozpočtu a čase. Aktivním řízením projektů pomáháme splnit stanovené cíle a eliminovat rizika, která je ohrožují.
Hlavní činnosti OPK:
- metodická a administrativní podpora řízení projektu
- spolupráce na definici projektu, jeho příprava a výběr řešení
- tvorba metodiky řízení (interních) projektů
- meziprojektová synchronizace, multiprojektové řízení
- analýza a řízení rizik
- řízení a kontrola kvality projektu
- audit řízení projektu
- audit projektu (smluvní, věcný, metodický)
- stabilizace projektů, sběr zpětné vazby, práce se zákazníkem a cílovými skupinami projektu
- krizové řízení projektů
Metodika OPK:
Metodika využívaná projektovou kanceláří vychází z metodiky PRINCE2 resp. PRINCEeGON. Vlastníkem metodiky PRINCE 2 je Office of Governemt Commerce (OGC), která je součástí britské vlády.
PRINCE2 stojí na sedmi principech, které zaručují projektu kontrolované prostředí:
- definované role a zodpovědnosti
- řízení pomocí etap
- dohled nad projektem na základě výjimek
- důraz na produkty
- nutnost upravit metodiku podle aktuálního prostředí